fredag 1. oktober 2010

1 Oktober & et aldri så lite savn.

Endelig: vi er kommet til 1 Oktober, den 274 dagen i året og ett skritt nærmere skattepenger, nye bursdager som står for tur, vinteren og på lang sikt er jeg også ett skritt nærmere det å være ferdigutdannet førskolelærer. Det er jo heller ikke feil at denne vakre solfylte 1 oktoberdagen er på en FREDAG! Det hadde jeg nesten glemt helt av jeg, men nå er det HELG folkens! Hvor hærlig er ikke det? Supert synes jeg.

Helgen skal tilbringes med en haug av hærlige skapninger fordi i morgen tar vi helt av i Crib`n vår med en heidundranes innflyttningsfest! Jeg gleder meg som et lite barn på julaften! Og jeg må si at stemningen hjemme akkurat nå minner meg litt om julen, vi må nemlig vaske, rydde og pynte til den store dagen. Bildene vi tok her om dagen er printet ut i alle farger og størrelser og skal snart opp på veggene, det kommer til å bli et vakkert "familiegalleri" av oss alle fem <3 Håper bare alle bidene henger like pent etter at 30-40 personer har invadert leiligheten vår. Fordi,  jeg må ærlig innrømme at nærvene tar meg litt med tanke på denne kommende festen. Jeg kjenner knapt halvparten av folka og som det "ansvarlige" mennesket jeg er har jeg en tendens til å få panikkanfall i slike omstendigheter ved å følge alt for mye med på at alt står bra til med alle og helt glemme meg selv. Kanskje er det fordi jeg alltid har vært "frøken-hold-håret-mitt-når-jeg-spyr" på mine yngre dager i Harstad? Ikke vet jeg, så til alle jenter spesielt: hvis dere må spy, sutre over en x-kjæreste, slå dere fordærva fordi dere faen ikke klarer å stå på beina så er jeg IKKE tilstede;)

Ellers, jeg savner familien min helt ufattelig mye for tia. Satt meg ned for å se gjennom familiebildene mine på pc`n nå nettopp, jeg er så sinnsykt heldig jeg. Velsigna med den beste familien man kan tenke seg! Jeg vet det er mange som uttrykker det samme men come on folkens, å vær litt ærlig med dere selv;) I mitt 21år lange liv har jeg møtt hundrevis av familier og familiemedlem, jeg kan hærved si med handa på hjerte at uansett hvor bra dere har det så er dere faen ikke i nærheten av min familie;) HahaHA. Mamma er min beste venninne og ikke minst mamma. Vi tøyser og tuller og prater om ALT mellom himmel og jord. Jeg har noen ganger prøvd å unngå å fortelle henne om mine "små" hemmeligheter men det går desværre aldri! Hun "leser" meg bedre enn noen andre og hvis jeg noen gang (?) gjør noe litt upassende er det som om hun var dær da det skjedde i det jeg hører stemmen hennes i telefonen dagen etterpå. En mamma skal være som min mamma: åpen, ærlig, omsorgsfull, glad og eie en god porsjon selvironi:) Pappan min må jeg heller ikke glemme. Han er en BARSK fisker og driver egen virksomhet, som jeg en gang skal finne en tro kopi av, og gifte meg med! Han prater jeg og gjør mye sprell sammen med. Tenk å ha en mann som tillater at kvinnen i hans liv holder seg hjemme i 9 år sammen med barna mens han jobber og sliter for at de skal ha det best? Tenk å ha en mann som alle trives i selskap med, som alltid smiler og som ofrer alt for familiens beste? En som er ærlig, tillittsfull, kjærlig og uendelig god? DET er pappan min det <3 Søskene mine er også helt spesielle for meg! De er en stor del av meg og de gjør dagene mine rikere. Husk; ta vare på søskene dine og nyt hvert ett minutt! Man vet nemlig aldri hvor lang tid man har igjen sammen i denne verden.

Når jeg først prater om familen min er det sletts ikke bare min aller nærmeste familie jeg sikter til. Både besteforeldre, onkler, tanter, søskenbarn, ja alle sammen! De er alle imøtekommende, artige, ærlige, omsorgsfulle, og hærlige mennesker som alltid har døra åpen og som alltid vil meg det beste! Jeg takker Gud hver kveld jeg, for at jeg er så heldig å være en liten del av et så stort vakkert fellesskap <3
Nok familiesavn, NÅ venter vaskebøtta atter en gang på meg og mine vaskeskills! Håper dere har en flott 1 Oktober alle sammen! Jeg gleder meg til å oppdatere bloggen min step by step gjennom denne spennende helga! :)

Min flotte vakre Mamma <3

Jeg å lille skjønne Alexander! Gleder meg til babykos når jeg kommer hjem til jul.

Nydelige farmor <3

Verdens beste Onkel <3

Verdens beste pappa <3

Kvalitetstid ! Meg, bestemor, søskenbarnet mitt med baby i magen, tante og Tommy:)

Alle skal få! Den beste dagen i året er 2. juledag, klarer nesten ikke vente!

 

2 kommentarer:

  1. Hei

    Kjempefin blogg.

    Ser i et innlegg lengre ned (fra london) at det var et bilde av deg og din xkjærste. Har du noen kjæreste nå? Kan du ikke lage et innlegg om de du bor med?:) Det hadde vært gøy!

    SvarSlett
  2. Hei:)

    Så trivelig å høre! Nei, jeg har ikke noe kjæreste nå og trives veldig med det! Livet har forandret seg mye men kun til det bedre i mitt tilfelle:) Såklart kan jeg lage et innlegg om de flotte jentene jeg bor sammen med:)Tuuusen takk for tips om "tema" :D

    SvarSlett