torsdag 21. oktober 2010

Sykedag i sentrum.

Ja, jeg er nok fortsatt syk, elendig og totalt ubrukelig, men i dag hadde jeg allerede bestemt at jeg skulle ned til sentrum for å få gjort noen ærend! Jeg og sol har hatt helt fri fra skolen i dag, snøen ligger enda på bakken og det har ikke vært tegn til noe som helst nedbør! Med andre ord en kjempefin torsdag:) Klokka ble vel nærmere ett før jeg fikk den slappe snørrete kroppen min ut av senga mi. Da var det rett i dusjen, opp til frokost med Sol før vi tok bussen ned til sentrum sammen. Turen gikk først til AtB der jeg skulle fylle på busskortet mitt: 420kr fattigere. Deretter gikk vi til postkontoret der Sol skulle poste et brev, så gikk vi til DNB Nord for å avtale en samtaletime til Sol. Etter en time med kølapp trekking og forholdsvis god service gikk vi inn på Trondheim Torg der jeg kjøpte meg en Concealer før vi satte oss ned på Choco Boco, spiste en herlig Nachos, drakk glass-cola og pratet bort timene! Kjempekos! Kvelden var kommet og vi traska deretter til Rema for å få oss litt nødvendigheter før vi satte oss på den FLOTTE bussen med ett FLOTT 5tall i ruta si.

Er det ikke rart? Hvordan vi jenter alltid bruker den jævla veska vår som skattekiste for "livet" vårt? Hver dag har jeg kun ting oppi veska mi som betyr alt for mye for meg og som jeg er livredd for å miste, nesten. Idiotisk system spørr du meg. I dag inneholdt min kjære skattekiste et speilreflekskamera, mobiltelefon, Ipod, Ibuxforte, hjemmelaga strikkavotter som tanta mi har laga, bankkort, busskort, snus, hello kitty lipgloss OG en boks i.d-mineral foundation. Etter en nok så dramatisk busstur skal jeg aldri ALDRI dra med meg slike ting ut på tur mer, det er HELT sikkert. Det som skjedde var at vi etterhvert skulle til å gå av bussen, jeg bøyde meg forsiktig ned for å ta tak i Remaposen min med veska på fanget. Oooiii...der stakk en boks i.d-mineral foundation helt av og bussen var stapp full av teite mennesker. Verken jeg eller Sol fikk med oss dette med det samme, men da vi kom ut så JODA. DA fant jeg ut at livet mitt var gått rett til helvete. Neida. Joda, kanskje akkurat der og da eller...nei, jeg er fortsatt helt utrøstelig. Men som en god pappa en gang fortalte meg: penger er penger og er til for å brukes! Takk for at du sa meg de ordene. Det er det jeg nå prøver å fokusere på for å i det hele tatt kunne leve videre.

Byturen var ellers meget vellykket og jeg kunne ikke fått en bedre sykedag enn dette:

Ego? Jada. Syk jente klar for bytur.

Sola:) Å ja, den parkeringsautomaten er det meininga at jeg skulle ha med i bilde!

Fine fine fine vinterstøvlettene mine.

Koselig Cafè

God stemning.

God mat.

Gledelige avisartikler for en syk liten jente.

Sol nyyter herlig glass-Cola!

Forresten, i går kveld da jeg endelig krøyp ut av rommet mitt fant jeg en nydelig sak hengende på romdøra mi:

Er virkelig ikke farlig å være syk her i huset! Takk Sol, hvert ett ord varma hjerte mitt utrolig mye <3

Etter at jeg hadde fordøyd inntrykkene jeg fikk etter denne flotte lappen på døra mi, hoppa jeg i dusjen og spaserte en tur på Bunnpris sammen med Cammi, Malle og Sysse. Slik gikk den turen for seg:

Starta med å fyre opp noen få raketter. Bare sånn for stemningas skyld.

Cammi introduserer årets første snø til ei syk Kristine. Fettsøt!

Malene JUBLER over at vinteren har kommet på besøk!

Lek på is <3

Juletreet til nabo`n. Jeg er ikke misunnelig, fordi vi har MYE bedre pynt å vår hage, vi:

TO VAKRE SNØENGLER! Æddabædda dumme juletre-NABO!

Engelen Malle <3

Søppellokk kunst, jada jeg spiste såklart snøen på fingrene etter at jeg hadde kunstna ferdig. Smakte fortreffelig!

Nå skal jeg legge meg som en stranda hval på sofa`n resten av kvelden og prøve å bli frisk! Gleder meg til å legge den syke kroppen min i ei helt rein, snørrfri seng i natt! Håper dere har hatt en strålende torsdag!



2 kommentarer:

  1. Siden du er syk, og jeg så at du skrev at du hadde ibuxforte i veska, har jeg et råd til deg: ta en paracet sammen med ibux hvis du har feber! legen min sa det til meg en gang, fordi paracet virker mer febernedsettende enn ibux alene:) god bedring:)

    SvarSlett
  2. Tuuusen takk for godt syketips:) Skal absolutt prøves ut!!

    SvarSlett