onsdag 10. november 2010

Norskdag.

Arrrrgh...Jeg får bare ikke sove i kveld jeg, kanskje er det fordi jeg sov tidligere i dag? Kanskje er det fordi jeg venter en stor forundringspakke i posten imorgen? Eller så er den den flotte dama som jeg var så heldig å få møte på bussen i dag som svirrer i tankene mine. Ikke vet jeg, soving blir det uansett ikke enda, jeg venter nemlig overnattingsbesøk hvert øyeblikk.

Dagen i dag har vært ufattelig lang, fin, morsom og en smule slitsom. Jeg klarte for første gang i historien å miste bussen UTEN vilje i dag tidlig og kom ikke på skolen før klokken ni, heldigvis for meg hadde ikke fraværslista rukket å kommet rundt før jeg satte den kalde rompa mi ned på den usmakelige stolen i klasserommet. Jeg hadde norskundervisning fra ni til halvfire med en totimerspause fra elleve til ett. Da vi var ferdig med første norskøkt kom Marianne i klassen min på at jeg, Tonje, Nina og henne selv skulle gå til Lade for å prate med en papegøye på en dyrebutikk, flott idè spørr du meg! Da vi hadde pratet til den dumme, fine papegøya i 20minutter UTEN respons gikk vi strake veien til Dolly`s der vi delte en pizza før vi traska glade og mette tilbake til skolebenken. Tre timer norsk venta og hadde det ikke vært for Marianne`s gode idèer hadde jeg nok ikke overlevd. Takk for det kjære deg <3

Jeg kom meg fint gjennom dagen med mye latter, kunnskap og vonde føtter, japp, betennelsen er der fortsatt. Jeg skulle til å forklare Nina om hva som hadde skjedd med bena mine på bussen da en gammel dame iført skaut, rutete jakke og en veske som hun hadde plassert godt på fange sitt plutselig sa: "Jeg har noen gode tips til deg om du har vondt i bena dine, jeg". Åh, for et hærlig menneske! Hun fortalte at jeg måtte bruke rapsolje i maten min slik at kolesterolnivået i kroppen holdt seg nede også tipset hun meg om helsekostbutikker som hadde en type salve som jeg kunne smøre på leggene slik at jeg kanskje ble litt bedre. Hun var så hærlig at jeg ikke ville ha henne av bussen når hun måtte gå av, jeg ville prate mer med denne flotte damen. Hun sa også at hun mente det var de gamles plikt å fortelle oss unge om slike ting som de lærte av sine mødre, og akkurat i det hun skulle gå av bussen ga hun meg noen brosjyrer som jeg kunne lese litt på, disse skal jeg vise dere i morgen og fortelle mer om! Jeg er virkelig heldig som fikk møte denne damen i dag, fantastisk!

Jeg skal også legge ut bilder av den upratsomme papegøya, fordi den var faktisk ganske fin den. Lurer på om pappa vil gi meg en slik en i julegave. Tvilsomt kanskje. I morgen venter jeg forresten en stor forundringspakke i posten:) Mamma og pappa er verdens beste og har sammen ordnet meg en kjempepakke med masse godis i, forhåpentligvis! Det er så smart med slike pakker og ikke minst kjempespennende for en fattig student, som meg selv. Jeg gleder meg til å fortelle dere mer om dette i morgen så følg med;)

Nå er nok min bedre halvdel påtur inn døra mi snart og kroppen min gleder seg til nok en natt sammen med han. Jeg håper dere alle har hatt en innholdsrik og flott dag, blogges imorgen!

God natt alle sammen:)

Whats inside?



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar