fredag 12. november 2010

Lille julaften.

Jeg er i hundreogti og vet rett og slett ikke om jeg skal gråte eller le i skrivende stund! Dagen i dag har vært rimelig kjedelig, med tre timer naturfag, kaldt vær og alt for lite klær. Det eneste jeg klarte å tenke på var pakken fra mamma og pappa som forhåpentligvis lå å venta på meg nede på postkontoret! Siden jeg jo i tillegg klarte å sove en 5timers middags"kvil" i går PLUSS åtte timer nattesøvn var jeg i dag tidlig totalt ferdig. Jeg tror at man ved for mye søvn rett og slett sliter seg, sakte men sikkert, helt ut og er herved slutta med slikt tull! Bena mine har i dag værka som aldri før og jeg begynner særiøst å kjenne et snev av panikk inni meg. Jeg skal til lege på mandag og krysser alle fingre og tær for at det ikke er noe alvorlig.

I hele dag har det store spørsmålet blant jentene i klassen vært; når kommer stipendet? Bankkontoen skriker og jeg har allerede vært innlogga i nettbanken min ca 19 ganger, but still; no money. Den ene etter den andre hoppa på stolen sin i naturfagtimene ettersom de gladelig mottok den månedlige summen fra statens lånekasse. Jeg holder fortsatt håpet oppe og tipper de kommer løpende inn på konto etter klokken fire engang:)

Som student er gleden stor og humøret på topp alle dagene rundt den 15. Jeg er heldigvis en av få som har mine helt egne sponsorer (foreldre) som gjerne setter over penger til meg....ca en, nei to, nei kanskje hele tre ganger i måneden. Ikke så rart det vell? Vi jenter har nok å bruke pengene på foråsiresånn. Den 15 skal busskortet fylles på, fram til den 20 har vi som oftest spist søppelmat som følge av en halvfull konto og drukket alt for mye kaffe ute på cafè. Den 21 er vi derfor sultne på ånkli middagsmat og må gjøre innkjøp til et herremåltid av di sjeldne, når vi endelig når en ny måned og magen endelig begynner å føle seg ernært igjen starter den berømte UKA. Prater såklart om mensen. Blod og søl over alt, tamponger i alle størrelser og farger, alt ettersom hva hormonene føler for. Om du er gutt tenker du kanskje "pytt pytt, det er da bare en uke med litt blødning og litt smerter", da tar du helt feil. Vi vrir oss i kvalme, smerter og blodsøl, dag inn og dag ut. Og når alt ser ut til å avta setter det berømte søtsuget i gang, gelèmenn, cola og ikke minst sjokolade blir nå en del av den daglige kosten vår. Og det kan jeg bare si med en gang at IKKE er av den billige sorten! Nei, her er det KUN ekte Coca-cola og Freia fra øverste hylle som gjelder. Ikke minst må vi pleie både hår og hud som på langt nær er gratis, er det rart at mange må ta fatt i både vann og brød for å få hjulene til å gå rundt? Svaret er desværre nei.

Somsagt hadde jeg gleda meg som et barn til utbetalingen skulle nå min konto men måtte bare holde ut, selv om plakatene utenfor 7eleven tilsa noe helt annet. Jeg bussa fort hjem uten å vie ett eneste blikk til de titalls handleposene, som fulle av godsaker fløt i gatene. Da jeg kom hjem sjekka jeg raskt om pakken min endelig var kommet til postkontoret, noe den sikkert og visst var:) Men, det viste seg at den var kommet til Valentinlyst postkontor og ikke til Moholt, som den egentlig skulle i følge mine beregninger. Faen, det er væffal en km ned til Valentinlyst om ikke mer og humøret sank rimelig fort. Men, men, jeg kasta på meg lue og votter og traska ene og alene ned for å hente den, pakken min skulle i hus, uansett pris! Da jeg nesten var hjemme var armene mine to meter ca, og jeg har nå lovet meg selv at jeg ALDRI mer skal bringe en 13kilos pakke hjem helt alene i oppoverbakke!!!

Pakken jeg fikk var værd slitet og jeg har aldri før blitt så glad over å få noe tilsendt i posten! Mamma og pappa har virkelig ordna verdens beste pakke som jeg er så heldig å nyte godt av. Siden savnet over disse to vidunderlige menneskene fortida er stort kom tårene fort da jeg satte meg ned for å pakke ut alt! Jeg har ikke annet å si enn: tuuuuusen takk Mamma og Pappa, dere er best<3 Dette er noe jeg vil anbefale dere alle til å nevne for foreldre om dere bor borte fra mamma og pappa, er student og trenger en oppmuntring som varmer mye! Ikke no mer å si enn at dette føles helt fantastisk!
Pakken jeg fikk inneholdt:
  • 1pk Pizzabunn
  • 1pk Pizzafyll
  • 1pk M sjokolade
  • 1pk Seigmenn
  • 1pk Brownies
  • 1pk nydelig Te
  • 1pk Pasta Carbonara
  • 2bokser Leverpostei (med gutt på, jeg får nemlig ikke til å spise de boksene med jente på, hihi)
  • 1tube Ekte majones
  • 1tube Kaviar
  • 1tube Makrell i tomat
  • 2pk Pannekaker
  • 2pk Tacogryte
  • 2pk Taco spice mix
  • 1pk Tortilla lefser
  • 1pk Ris
  • 1pk Pasta
  • 2 HJEMMELAGA brød
  • 1 isboks med HJEMMELAGA vårruller
  • 1 Gräddost
  • 1pk NORVEGIA 
  • 1pk smør
  • 2 store kjøttdeiger, GILDE
  • 1pk Grøt
  • 3pk Potetmos
  • 2 Catch SNUS
  • 1pk Tamponger
  • 2pk Facial Wipes, sminkefjerner
  • 1 Deodorant
  • 1 tube Tannkrem
  • En søt pengebok med 500kr i
  • 2 nøkkelknipper, en med navn og en uten. Tusen takk! Nå slipper jeg å miste nøklene mine <3
  • En kjempe deilig Billabong kortbukse
  • 2 par sokker
  • Et nydelig kort fra onkel, tante og lille Alexander <3
Tja...det var vell det:) Jeg er kjempefornøyd og kunne virkelig ikke fått noe bedre akkurat nå <3 Alt av mat er selvfølgelig IKKE av den billige sorten, noe setter stor pris på ettersom det har tatt meg to år for å i det heletatt klare å kjøpe merker som for eksempel firstpirce. Endelig kan jeg spise ånkli kvalitetsmat igjen:) Jeg er evig takknemlig! Gleder meg til å fråtse i godis fremover, og igjen: <3lig TUSEN TAKK Mamma & Pappa!
Mat <3
Mammabrød<3
Hærliiig!
Lillegulli <3 Kort fra Alexander!

I kveld skal vi jentene til Marte og kose oss med litt øl og chickchat, det ser jeg virkelig fram til <3 Malene har fått en jobb som Grafisk Designer fordi hun er så alt for flink til det hun kan best! GRATULERER Mallemooor <3 


2 kommentarer:

  1. Aaw! Heldig du er! Driver og snylter på kjærest, jeg. Eller lopper sparekontoen -.- liker ikke helt å ikke ha deltidsjobb ved siden av studiet. Luksus blir på en måte prioritert bort!

    SvarSlett
  2. Hihi..ja jeg føler meg virkelig kjempeheldig! Hva skulle vi gjort uten foreldrene våre? Jobbing blir automatisk bortprioritert for min del, har det kanskje noe å gjøre med at mamma og pappa hele tiden fyller kontoen min? Mye mulig. Jeg er evig takknemlig!

    SvarSlett