onsdag 1. desember 2010

Luke 1.

JA jeg elsker vinteren og JA jeg foretrekker 5 minusgrader i stede for 30 pluss. Men faen da, come on! Tre hele uker med alt fra 10 til 20 minus er snart på grensa til uutholdelig! Vind er det såklart også, noe som både får nedbør og kroppsvæsker til å fryse til is og som får huden til å svi som tusen nålestikk. Nei fy og ÆSJ! Jeg er klar for litt mer vennlige kuldegrader som ikke nødvendigvis merker oss mennesker for livet med frostskader og annet djevelskap! I dag måtte jeg forresten sitte ute i garagen vår i TO timer...det er nok sikkert ikke derfor jeg akutt har fått nok av kulda O.o Nøkkelen min har vært fastfroset på innsida av ytterdøra og da sistemann dro på skolen i dag klarte vedkommende å låse meg helt ute. Fikk da lest litt pensum i det minste.. så i dag har jeg lært at det aldri er så vondt at det ikke er godt for noe.

I går var det satt opp en adventkonsert på skolen vår og jeg nøyt virkelig hvert sekund fordi noe vakrere skal man lete lenge etter! Det var helt fantastisk musikk som virkelig satte i sving følelsene mine og fikk meg til å tenke på alt mitt hjerte banker for: mine nærmeste, hjemme i nord-norge. Jeg kunne ikke gjøre annet enn å forte meg hjem, kontakte mamma og pappa for å komme meg hjem mye tidligere enn planlagt før jul! Nå folkens, setter jeg kursen hjemover den 12. desember!!! Da billetten var fiksa kunne jeg ikke gjøre annet enn å la tårene trille mens jeg via facebook offentliggjorde den store gleden <3 Haha. Det kommer til å bli kjempegøy å la dere alle få "møte" familien og vennene mine iløpet av årets førjulstid! Eneste minuset er at jeg mister Christian-kalenderen min når jeg drar herfra:`( Dere skjønner det at den eneste julekalenderen jeg er fan av er den gode gammeldagse appelsin-med-nellik-i-kalenderen, men i år er det annerledes. Årets kalender går ut på at jeg hver dag få se Christian og får tilbringe litt av dagen min sammen med han. God stemning, mye kjærlighet og ikke minst mye latter <3 Du er noe av det vakreste, beste og mest betydningsfulle jeg har i livet mitt, kjære!

I dag (før jeg nesten begikk selvmord med Uvilje i garagen vår) var jeg en aldri så liten tur på skolen. Der fikk jeg, Tonje og Marte gjort akkurat det vi kan best: prate drit og sitte på føkkboka. I dag er det også julebord for klassen min meeeen, som den flinke og fattige studenten jeg er stjal jeg heller litt godt pensum av Tonje og sitter derfor hjemme å skriver rapport og lager powerpoint til vårt tverrfaglige prosjekt om tospråklighet i barnehagen! Jul På Månetoppen har jeg også fått med meg i dag (1.desember) og skiskyting, så helt ubrukelig har jeg da ikke vært;)
Min årlige kalenderfavoritt har i år blitt til....
en eksklusiv utgave av historiens første Christiankalender:)
Luke 1; Christian har gjort innkjøp av èn julegave og fant en random snømann som han prøver å få oss til å tro at er han som har laget. Kan den gaven være min?



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar