tirsdag 14. desember 2010

Til ettertanke.

Når julen nærmer seg med stormskritt er alt jeg klarer å tenke på: nærhet, varme, tente lys, god mat og drikke, famile og venner og en gledelig høytid. Jeg har ventet på å få komme hjem til jul i lange tider men nå i kveld kom jeg over  noe som virkelig gjorde inntrykk. Jeg som mange av dere andre, leser til daglig ti talls blogger som jeg finner interessant, deriblant om hverdagen til http://www.fotballfrue.no/. Nå i kveld kom jeg over en musikkvideo som nylig har blitt lansert av Anine Stang som heter Christemas Card, noen av dere har sikkert sett eller hørt den før.

Når jeg tenker over hvordan min jul er med all den gode maten og alle de uforglemmelige festene er det ikke til å stikke under en stol at tanken på de som kanskje ikke har en så god jul ofte dukker opp blant alle mine tanker. Det fatum at mange overhode ikke ser frem til denne store høytiden setter følelsene i sving, jeg tenker på alle dere som ikke har det like godt som meg.

Mange barn får ikke oppleve en juletid uten foreldre som krangler og sloss, som drikker og kjefter. Noen mangler en mor eller far, kanskje begge. Mange barn og unge får ikke den kjærligheten og den nærheten de trenger, og når julen setter inn for fullt blir dette til slutt et vondt tomrom som blir blir vanskelig å fylle. Noen har skilte foreldre og må tilbringe julen med en følelse av savn og lengsel. Mange føler seg glemt, uønsket og redd. Dette er for meg en indikasjon på at jeg virkelig er evig takknemlig for alt jeg får ta del i nå som julen virkelig setter inn.

Til alle oss som har det så alt for godt; sett pris på alle gode ting, vis din takknemlighet og vis omsorg, det er nemlig noe vi alle trenger!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar