onsdag 22. september 2010

Worth it?

Ja, er det virkelig verd det? Jeg fikk desverre med meg en ganske ubahagelig og stygg episode på bussen i dag. At det faktisk finnes så slemme mennesker i denne byen, skremmer meg virkelig! Det kom en gutt på ca 17 år på ved et busstopp, han hadde tydelige misdannelser i ansiktet og led av et handicap. Han kom inn i bussen å måtte finne seg en ståplass siden det var rimelig fullt, det første jeg tenkte var stakkars gutt fordi jeg raskt og tydelig forsto at han skjemtes over sitt eget ansikt ved å stirre ned i gulvet. Det stakk i hjerte mitt, tenk å ha det så fælt med seg selv at man ikke tørr se opp en gang? Etterhvert skjønte jeg hvorfor han tilsynelatende prøvde å skjule seg og at han nok visste hva som kom til å skje om noen "så" han.

Det satt  nemlig to menn(!), trolig studenter, med ansiktet vendt bakover i bussen som jeg observerte at så på den stakkars gutten med et stygt smil samtidig som de så på hverandre å LO!? Hva faen feiler det folk? Jeg kjente at tårene pressa på, sånn helt særiøst! Det var ikke bare de som glodde på denne gutten, stortsett alle i bussen hadde øya på stilk for å få en "bit" av noe "uvanlig" eller "unormalt". Jeg skjønner faen ikke at mennesker, VOKSNE mennesker kan være så hjerteløse å LE av noe slikt! Er det virkelig slik vi vil være med på å forme vårt eget samfunn? Skal det være slik at man er til skam for alle andre og ikke minst seg selv hvis noe går galt og vi må bøte med en kroppsdel, hud eller hår? Det ironiske er at det var JEG, som  faktisk så alt dette som burde skamme meg. Hadde så lyst å gå bort til ham, gi han en klem å fortelle hvor unik han er, og det blir jeg jammen å gjøre neste gang jeg er så uheldig å ser noe så jævlig respektløst! Jeg er så heldig å kjenne flere med alt i fra små til alvorlige handicap og vet at de er like mye verd som deg og meg. De er heller langt i fra dumme og skjønner faktisk at du står dær å latterliggjør dem, peker, prater osv. Så til alle dere som ikke eier respekt ovenfor andre og faktisk klarer å synke så lavt: se til helvete å ta en titt på dere selv før dere går ut i offentligheten for å latterliggjøre andre! Skal innvie en offisiell naken dag jeg, så kan alle dere idioter der ute få se at vi ALLE  både har feil eller mangler, vi er nemlig LANGT i fra perfekte!


Vit at du er verdifull uansett, aldri skam deg over den du er!

DET var dagens utblåsning og jammen var det godt! I dag har jeg faktisk vært på skolen, tiltross for at vi egentlig hadde fri. Vi har nemlig framføring i matematikk i morgen så idag ble det et hyggelig faglig møte med basisgruppa mi. Mens vi jobba og slet med matematiske begreper og observasjoner fikk jeg en hyggelig melding på facebook fra min gamle arbeidskollega Stina! Hun hadde nemlig fått en akutt fridag og sa seg villig til å ta en kaffe sammen med meg på Choco boco, Solsiden. Er sikker på at underbevisstheten min spilte meg et lite puss siden jeg visstnok(?) kom hjem med litt forskjellige godsaker fra diverse butikker. Uansett, det var så hærlig å se Stina igjen! Har ikke sett henne før FØR sommerferien, altså alt for lenge siden. Vi drakk hver sin kaffe som smakte utmerket på en kald og våt dag som denne, mens vi pratet om alt mellom himmel og jord! Jeg liker å være sammen med Stina, ikke bare er hun en fryd for øyet men hun er samtidig så behagelig, snill og god tværs gjennom! Jeg fikk også vite at hun har fått seg jobb, noe jeg ble kjempe glad for å høre. Dette betyr også at hun må flytte til Bodø, noe jeg misliker sterkt! Men vi skal nok holde fyr i bålet, derfor skal jeg sette av en hel kveld KUN til god gammeldags Stina&Kriss pilsing på Solsiden:) Jeg gleder meg!

 I skrivende stund sitter jeg med farge i håret som fyller rommet med en heftig "gass" av di sjeldne, jeg har også enorme kriblinger i kroppen min for tida. Skjønner ikke hvorfor, sikkert fordi jeg gleder meg til å dra ut på løpetur i pissregnet litt seinere:) Jeg løp faktisk i går også, så nå begynner jeg å merke det på kroppen! Jeg har egentlig en litt rar kropp jeg, det skal ingenting til før at jeg merker forksjeller i det jeg starter opp treningen igjen. Jeg bare elsker å føle at jeg er tilbake for fullt igjen! Bare sånn helt på tampen og for nødvendighetens skyld så vil jeg gjerne meddele at i dag er det nissegrøt som står på menyen, etterfulgt av husets spesialdessert: 1stk Catch eucalyptus <3

Fine skjorta jeg kjøpte meg for bare 199 kr fra Bikbok! Den satt som ett skudd!


Hærlig stoff og søte knapper.


Dette belte kom butikkdama med for at jeg skulle prøve det til skjorta å plutselig sier hun: "vess du vil ha belte skal du få d tell 19kr". JATAKK!


Hårfarge og fake lashes! Har verken indisk hår eller silikonpupper så fake øyenvipper er faen meg lov av og til. Eller hva GUTTA?


Snarveien vår er over dette gjerdet^^


Regnværsdager <3




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar