tirsdag 21. september 2010

Dagens update.

Ja. Hva skal man si når magen henger på knærne mens boller, brød og horn stanger seg litt plass øverst i halsen? Kan vel herved konstatere at jeg har fått mitt føde for dagen. Videre har dette vært en helt super dag, jeg og Malle gikk i vei til Bunnpris i 1-2 tida for å handle inn litt nødvendigheter til denne store bakedagen. Sjokolade fikk jeg også, siden jeg er i ganske elendig form om dagen, men KUN derfor! Da vi kom hjem satte vi i gang med brød baking! Vi kjøpte to pakker med sånn ferdig blanda 4-korns brød. Kjempe smart har jeg erfart, det er nemlig billig, lett og ikke minst kjempe godt! Bare se:

Dagens utfordring!

Malene fikk bryne seg på litt grovbakst! Jeg hater egentlig å få deig på hendene og bruker egentlig plasthansker, spesielt? Kanskje, men det funker gull!

KABOOM! En ekte ånkli kjempefin brøddeig!

Bake bake bake.

Jeg er rimelig flink jeg. Her er brødet før det har etterhevet.

Slik ble resultatet etter litt husmors instinkter. Dette er også før de har etterhevet.

Fyfææn Malle, vi er best på brød!

Nystekt brød med Nugatti er en klassiker, med et glass iskald melk er dette på grensa til en heftig orgasme.

Vi ga oss jammen ikke med det første, ei visste vi at 4 timer med heving, søl og ikke minst klissete deig hender ventet oss:) Ost og skinke horn skulle vi nemlig også ha! Solvei kom opp for å hjelpe til, selv om jeg egentlig tror hun pønsket på en ganske så ond plan. Hun (i samarbeid med Malle) fant nemlig på at vi skulle ha tomatpurrè inni horna i tillegg til ost og skinke. KALORIER tenkte jeg og rygget sakte tilbake...haha. Jeg hadde nemlig aldri i min villeste fantasi trodd at dette var noe å bruke i horn-sammenheng, men det funka grisegodt! Anbefales!
Etter at vi hadde brukt noen(?) minutter på å finne ut hvordan i alle dager vi skulle bake ut deigen til trekanter satte vi i gang med baking, kutting og smøring! Vi brukte grovbakst slik at hornene skulle bli grovere og litt....sunnere(?). Here we go:

Ingen tvil om at disse jentene har gjort matteleksa si;)

Når alt kommer til alt er jo faktisk fyllet det viktigste!

Sol er "rullejenta" vår.

Og definitivt den største grisungen i huset;)

Bakeglade piker!

Synes hittil vi har vært kjempeflinke! Fyll, fyll mere FYLL!

TA TAA! Et overraskende bra resultat, dette smakte himmelsk! Gleder meg til å ta med meg disse på skolen mens alle andre sitter å ser på at jeg trør de i meg!

Jeg må si jeg til nå er mektig imponert når jeg sitter å ser gjennom all maten vi har lagd! Fyfaen for et sjefskjøkken vi egentlig er, jenter! Bollene sto for tur så vi måtte bare kaste oss ut i et nytt deigkaos. Denne gangen var det jeg som skulle få den store ære av å kna den jævla deigen. Jeg satte i gang og vips så hadde jeg jammen klart det! Jeg er best jeg. Også i denne omgangen slapp jeg ikke unna kaloriene, hær skulle det flyte av deilig hjemmelaget vaniljekrem. Ja, så driter vi i kaloriene for i dag å heller tenker på at vinteren er rett rundt hjørnet? Bollene fant vi oppskrift på via nett, hva i guds navn skulle vi gjort uten dette sinnsyke internettet? Jeg vil rette en takk til telenor som i 1969 ga oss inngangsbillett tildenne gullgruva! Anyways, bakedagen vår kom til sin slutt etter ca 5 timers produksjon og magene våre var mette allerede før bollene var ferdig stekte. Desverre for bollene endte både jeg, Sol og Malle som tre kadaver på sofa`n med hver sin pc, noe som resulterte i et noe svartbrent brett med boller. Neste gang skal vi vente med å spise til ETTER bakingen tror jeg;)

Deig er faktisk digg!

Bolledeig, sånn skal det gjøres!


Hjemmelaga vaniljekrem <3

Nei jeg har ikke en sykdom selv om tunga mi ser ut som en sjøpølse, hey! Hvem er det jeg prøver å lure? Hele jeg ser ut som en eneste stor jævla sjøpølse! Jeg stjal litt krem jeg, smaking må til!

Før.

Etter. Smakte helt fantastisk!

Åkei. NÅ innser jeg at dette innlegget ble litt for langt. Skal prøve å begrense meg neste gang;) Går sånn når man lider av intens munndiarè på innsia av hodeskallen og eneste utvei er gjennom tastaturet! Nå er klokka passert 21.00. og jeg skal kjenne litt på formen og muligens ut å løpe litt, har faktisk ikke hatt en dåligere dag, fysisk, enn i dag på lang tid. Takk gud for bakedager, de får meg til å tenke på andre ting enn smerter og jævelskap! Ha en flott kveld alleihopa! Til slutt vil jeg bare si:



Husk å ta TRAN deres!!!



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar