lørdag 15. januar 2011

Med sol på vingene.

Turen til Trondheim var uten tvil kjempe tung, med tanke på at jeg ikke får sett alle der hjemme før til påske. Ja, jeg er totalt avhengig! Meeeeen jeg fikk jo tross alt se solen for første gang i år. Og siden jeg reiste så tidlig på dagen fikk jeg en fantastisk utsikt helt fra Harstad til Oslo, herlig! JA å vet dere hva? Jeg fikk faktisk for første gang se en helt RUND regnbue, jeg. Noen av dere som noen gang har sett en slik? Jeg ble målløs jeg, det var virkelig kjempevakkert og jeg fikk for noen minutter en indre ro som jeg ikke har kjent på lange tider! Jeg måtte altså til Oslo før jeg kunne sette kursen opp til Trondheim. Sykt system spørr du meg, men siden det også er dobbelt så billig så fuck it! Da jeg kom til Oslo måtte jeg vente i halvannen time inne i terminalen og uten mobiltelefon og en pc som er samarbeidsvillig kan jeg garantere et helvete. PIN koden lå nemilig i den ROSA kofferten min såe...neida, joda. Ikke nok med det. Kofferten min var full av svarte drittstriper da den kom ut på Værnes, pga de dumme bagasjebåndene! BLÆH! Ooooogså var ikke fortauene brøytet når jeg skulle bane meg vei med 25kg bagasje PLUSS at bussen knuste den ene døra si på tur opp til østre berg. Gawd hvor lykkelig jeg var i det øyeblikket jeg satt mine ben hjemme og kunne sette fra meg alt av drittbagasje og aldri røre den igjen. Neida. Kødda.

Jeg har også fått vært masse sammen med Christian siden jeg kom ned hit igjen. Det var så sykt godt å se han igjen, selv om han enda ikke er blitt helt frisk fra det jeg helt sikkert vet at er svineinfluensa! Han er faen meg det nydeligste mannfolket som går i to sko, hærremin hvor heldig jeg er! Stakkars alle jenter som måtte leve med alle drittmennene som faktisk finns der ute, hahaha. Jeg må le, og ja...jeg føler meg en smule frekk. Men er det en ting jeg kan best så er det å kunne ytre ogt stå for mine EGNE meninger, noe jeg til tider kanskje er litt for glad i;)

Nå har jeg fått rydda og vaska rommet mitt. Også har jeg i dag laget verdens beste pølse/grønnsakssuppe! Dere skjønner det at jeg faktisk presterte å glemme å spise en lite stund, ca 30 timer. Og når jeg i tillegg er så forbanna matlei etter jula så var dagens middag virkelig et dilemma. Oppskriften på denne suppen er super enkel, super god og kjempe lett! det finns utallige måter å lage en slik suppe på, i dag gjorde jeg det slik:
Ingredienser:
3 poteter (store)
 1/3 kålhode
En halv kålrabi (liten)
3 gulrøtter
En halv løk
4 pølser
1 terning hønsebuljong
1 terning kjøtt buljong
Jeg startet med å skrelle de grønnsakene som trengte det og satt ca en halv kaserolle på kok med tilsatt buljong i. Deretter hakket jeg opp alle ingrediensene i passe terninger, hadde alt over i gryta og lot det hele koke i en halv time ca. Det kan være lurt å ha gulrøttene oppi gryta først og vente 5 minutter siden disse bruker litt lenger tid på å bli kokt. Tilsett salt og pepper etter ønske, serveres med flatbrød. Namnamnam!!!
Fineste i verden!


Nå er Christian kommet hjem fra pushdag så må visst gjøre meg klar for kos <3 Ha en flott fredagskveld alleihopa :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar