mandag 10. januar 2011

Dysleksi.

Vell, ikke noe jeg personlig sliter særlig med tror jeg, men jeg må ærlig innrømme at jeg på et tidspunkt i løpet av denne herlige søndagskvelden ble litt i tvil. I dag måtte jeg kjøre min kjære lillebror inn til sentrum slik at han fikk dratt hjem til Tromsø, der han studerer. Da kom jeg på en genial idè om at vi jentene like greit skulle avholde et lite familiemøte hjemme hos Tone. Først dro vi til Esso for å handle julegodteri på januarsalg og brus, såklart. Utvalget var ikke særlig mye å skryte av men jeg røska i all salg-glede med meg to poser med noe som jeg tror heter snøkuler(?). Det beste julegodteriet jeg noen gang har puttet i munnen, bare synd vi allerede er kommet langt ut i januar før jeg oppdaget akkurat det. Anyways, etter at både jeg og tvillingene hadde fått handlet på januarsalg for første gang i år (vi har alle tre vært sprekksjuke i uken som har gått) satte vi fornøyde kursen hjem (til tone). Et hjem for oss, et hjem for deg - bra motto!

Da vi kom dit fant kveldens vert fram ulike spill og vi bestemte oss raskt for at det i kveld skulle konkurreres i SCRABBLE! Jeg har aldri spilt dette spillet før, men noe jeg fort forsto var at det etterhvert skulle ligne mer og mer på et slags kryssord. Er det en ting folk vet så er det at Kriss HATER kryssord! Hvorfor lage en teit oppgave med tusen vanskelige ord, som står hulter til bulter og som attpåtil går på kryss og tvers av hverandre? Helt kjempeteit og kjempe, KJEMPE unødvendig for en jente som meg, som alltid KUN gjør ting som er HØYST nødvendig! Jeg overlevde heldigvis frykten for det skumle spillebrettet og fant ut at det ikke nødvendigvis var så ille å spille Scrabble. Artig var det også at det etterhvert kom mange gullkorn fra noe som minner om dysletiske småjenter:
Rita: ORDBOK! Er det noen som har en ordbok?
Line: hva er det du trenger ORDBOK for egentlig?
Kriss: bare spørr oss da vetu!
Rita: OKEI da. Hvordan skrives menneske? Med en eller to n-er?
Line og Kriss i kor: HAHAHAHAHAHAHAH!!!! Hva tror du? En kanskje? Nei, det skrives nok med to!
Rita: åh....det var det jeg fryktet! *oppgitt*

Tone: det er IKKE lov å lage ord som er en forkortelse for ett eller annet!
Line sitter i all hemmelighet inne med bokstaven C, som etterhvert vil komme til å gi henne 10 poeng om hun klarer å skrive et ord ved hjelp av denne bokstaven.
Line: ca?
Tone: nei Line, det er en forkortelse.
Line: hmmmm....Cv?
Tone: nope!
Line: å, å, å *ivrig* NÅ har jeg det!!! CP!
Tone, Kriss og Rita: hahahahahaha!! Det er jo også en forkortelse for noe, søta!

Spillet endte med at jeg, Line og Rita satt igjen med alle fettbokstavene som fantes i spillet, vi måtte derfor få lov til å bruke alle slags mulige ord. Jeg kom til slutt på en god 3. plass og er strålende fornøyd...ettersom jeg jo faktisk HATER kryssord;) Det var godt å bruke søndagen min på mye latter sammen med disse tre herlighetene! Planen min for i morgen var egentlig at jeg skulle kjøre mamma til doktoren siden hun sliter med ryggen sin fortida, men det har tydeligvis blitt litt bedre slik at hun kan prøve å komme seg på jobb i stede! Strålende spørr du meg, da blir jeg rett og slett bare sittende her videre ut i natten. Jeg kan lese blogg og kose meg til krampa tar meg. Herlig! Om du også enda er våken ber jeg deg sjekke ut linken under;
Sam Tsui & Christina Grimmie - Just a dream<3
Nomminommmm! Er du like heldig som meg, og finner slike på halv pris så for all del KJØP!
Flott oppkjøring til eksamen da, sikkert;)
JA! I morgen har jeg forresten hele 3 telefondater på gang, vel, kanskje ikke en ånkli "date" siden det handler om at jeg skal få meg jobb i Trondheim! Men jeg tror det blir kjempespennende uansett! Jeg gleder meg masse til å endelig kunne ha 6-7 tusen ekstra i måneden å rutte med;) Ikke minst gleder jeg meg mye til å kunne slippe å sitte inne i leiligheten vår på ettermiddagen og kveldene, men heller jobbe og kose meg med helt andre ting! Gir dere en update på hva som skjer på den fronten etterhvert, jeg! Yahoo!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar