mandag 28. mars 2011

HEI BLOGGEN :D

..juletiden kom og juletiden gikk..plutselig sitter jeg der: BOM! Med 20 overernergiske BARN på mitt fang, midt i en hektisk barnehagehverdag. Hvor ble det av tiden? Alle de gode stundene og ikke minst all bloggingen? Svaret er for meg noe ukjent, men jeg vil i skrivende stund resonnere meg fram til at denne såklate "tiden" som vi alle er så opptatte av å kontrollere nok en gang, har gått meg hus forbi.

Så. Hva skal jeg skrive? Mitt enkleste men samtidig vanskeligste spørsmål som  igjen surrer omkring i hode mitt. Jeg har for det første opplevd mye spennende i de månedene som nå har gått. Jeg og kjæresten min dro først og fremst av sted til Paris som planlagt. Det vi IKKE hadde planlagt var nok at turen i sin helhet skulle bli så hensides bra og opplevelsesrik. De beste minnene oppsto faktisk etter leggetid og ble ofte opplevd på vårt supre hotellrom. Åh, jeg får virkelig gåsehud når jeg tenker på den dobble-gåsedynsdyna vår!!! NAM!

Ellers var Paris en fantastisk by, sett utenfor våre fire hotellvegger. Shopping, god mat og vin samt en rekke fasiliteter var med på å prege vår hverdag i det store utland. Jeg arbeider nå hardt for å peile Christian inn i den rettning av at han ved hver anledning kjøper meg en tur/retur billett til plasser jeg aldri har vært før. Videre herunder kan jeg jo bare presisere at det i dag er nøyaktig ÅTTE dager til jeg fyller år! Spennende å se hva han har i sekken denne gangen, selv om opptil flere ganger har sverget på at han ABSOLUTT ikke behøver å legge inn så store kort videre i forholdet. Jeg lyver såklart.

Trondheimen er forsåvidt uforandret. Jeg vokser og trives i godt lag dag for dag, og håper på at praksisen min går fort de siste ukene. Som 2.års student ved DMMH har jeg påbegynt en 7 ukers praksis i barnehage. Og det kan jeg bare si, at det å komme rett fra Paris og totalt uforberedt inn i en barnehage der bussturen ligger til to timer om dagen...virkelig ikke er noe sjakktrekk. Jeg putta uansett på meg min flunke nye trenchcoat fra Paris og labba videre til barnehagen med et håp om at dette måtte jeg jo kunne fikse, uansett. Ja, nei, altsåå..bra gikk det jo forsåvidt, men NESTE gang skal jeg kanskje ta med meg noen pesumbøker ut på tur..for å friske opp minnet litt, eventuelt vie min dyrebare tid til å pent og pyntelig påne boka, forså å lukke den igjen. Alt jeg klarte å fokusere på i min "nye" hverdag var nye bekjentskaper, ettersom vi hadde møtt tidenes folk i Paris. Fokuset vil jeg selv påstå at jeg klarte å holde rimelig greit helt til pausen kom, og jeg heller så for meg et glass vin og snikksnakk om diverse..og som absolutt ikke omhandlet barnehagens arbeid i stede for rutiner og arbeidsmetoder. Slapp av, trenchcoaten gjorde sitt og jeg har til  nå vunnet barnas og de ansattes hjerter. Hverdagen er herved tilbake.

Det store spørmålet videre er for meg hvorfor jeg på en dag som denne plutselig gjennopptar bloggingen, som visst nok er så populært nå om dagen. Jeg har jo tusen ting å forholde meg til i både praksis og skolearbeid, men svaret er uansett enkelt. Jeg er blitt syk. Med hodepine, snørr og vond hals er det nemlig lov å unne seg slike ubrukelige stunder med intensiv blogging har jeg hørt. Jeg har også bitt meg merke i at samtlige (bortsett fra meg selv) har opprettet facebook-applikasjonen på sine mobiltelefoner. YES tenker jeg når jeg ser dette! Flere som kaster bort tuenvis av timer daglig på å lese alt og ingenting overalt hvor de befinner seg. Fortsett med det folkens, klikk på min profil og videre inn hit slik at jeg kan bygge opp mitt uslåelige lesertall igjen! Da gjenstår det bare noen få setninger for å gjøre min blogg-hverdag komplett igjen: HA EN FIN DAG ALLEIHOPA!

Hotellrommet med et yrende inventar i Paris.
kriztybabe forran Eiffel tårnet :D
Valentinsdag, Moulin Rouge og 3-retters i Eiffeltårnet.
Pent Par i Paris.
L for LOVE:
<3 <3 <3 <3 <3 <3 <3
Hade.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar