søndag 9. januar 2011

Litt for lite tid...

Jeg vet ikke hvordan det er med dere der ute, men for min del føles det som om det nye året har gitt meg nye døgn med alt for få timer. Jeg får liksom ikke rukket over alt som er å rekke over og klokken løper stadig fra meg. Er sikkert fordi jeg er hjemme i nord og fordi jeg er alt for flink til å overfylle min egen timeplan, håper det roer seg litt når jeg er tilbake i T-town og det "normale" livet atter en gang får en ny "start".

Siden 1.1.2011 har jeg pådratt meg en heftig influensa som jeg desværre enda ikke er helt kvitt! Dagene og nettene har derfor kun bestått av snørr, en overomsorgisk mamma og høy feber. Great! Så i dag bestemte jeg meg for at nok er NOK og satte straks i gang med litt husmor-arbeid når jeg i svimmelhet klarte å dra bena ut av senga mi, i dag skulle jeg mekke hjemmelagde vårruller, uansett tilstand! Jammen ble det ikke mindre enn 50 rykende ferske vårruller og jeg klarte til og med å få med noen bilder av mine egne "skills" når det kommer til matlaging.

Jeg avtalte også at jeg i ettermiddag skulle sette kursen over fjellet for å besøke mitt kjære søskenbarn Agnetha:) Og jammen gikk ikke også den planen i boks! Er bestandig så godt å komme til henne og kjæresten Øystein, koselig leilighet med mye godis i, både mennesker og fast føde;) Vi lagde etterhvert et nyydelig måltid bestående av den klassiske lørdagsretten Lasagne, salat, hvitløksbaguetter og Nethas helt egne hjemmelagde ROSA-dressing. NAM!!! Smaksløkene var i dag tilfeldigvis på bedringens vei så måltidet var virkelig ett "knull i munnen" for min del. Mye Cola og kaffe ble det nok også ettersom hun hadde fått en splitter ny kaffemaskin i hus, noe som etter minutter kokte ned til kun en ting; ENERGI!

Når man etter 5 dager i fosterstilling har inntatt så mye energi sier det seg selv at noe måtte vi gjøre. Ikke kunne jeg løpe ut og lage ville snøengler utenfor siden jeg jo tross alt har vært sprekksjuk, ikke kunne jeg brøle og hyle høyt i sky, siden det jo tross alt bor noen i etasjen over dem så. Løsningen ble da en heftig runde med X Box Kinekt (PAPPA: jeg vil ha en sånn en i etterjulegave!). Jeg hadde aldri prøvd dette spillet før så jeg var rimelig gira da vi først skulle spille ett sånn verden spill i jungelen og på vannet! Kjempegøy!!! Vi avslutta med ett par timer med HippetiHoppDance (som jeg liker å kalle det) og Zumba såklart. Dette var bare toppen av kranekaka og bidro fint til at alle mine edle energidråper etterhvert rant staselig avgårde ned i do! Festelig kveld kan man trygt si:)

er klokken ganske nøyaktig 01:38 og her jeg sitter, har jeg nok en gang blitt gjenforent med den irriterende døgnrytmen som fortiden ikke er så rytmisk som jeg ønsker. Håper alle dere som fortsatt leser også har hatt en stråelende kveld, slik som jeg! PÅ BLOGGSYN (åkei da, så hørtes det muligens litt bedre ut når jeg skrek det inni hode mitt men), ønsker alle mann i både inn og utland en god natt!
Våruller:
Jeg stekte tre pakker med kjøttdeig og tilsatte dette herlige krydderet pluss en god dæsj ingefær før jeg hadde alt oppi en stor bolle.
Deretter hadde jeg raspet gulrot i stekepannen og lot det surre i tre-fire minutter.
Det samme gjorde jeg med en halv hodekål ca.
Chilli og hvitløk.
Løk og rødløk.
Deretter helte jeg alt over i bollen og blandet dette godt sammen og tilsatte...
Oystersauce <3 litt kikoman, salt og pepper og heeelt til slutt...
Glassnudler! Disse får man tak i på slike Asiatiske matentre og skal bare trekke noen minutter i oppkokt vann, før man etterhvert kan klippe nudlene slik at de ikke blir så lange og vanskelige å håndtere når man tilslutt pakker alt inn i rispapir(?) (det er også viktig å få med at fyllet må avkjøles en god stund før man starter med å legge det inn i "papiret"). Kjempe enkelt, super godt og virkelig å anbefale til alle sultne studenter som ønsker å ta med seg litt godsaker hjemmefra til en travel studiehverdag (jada Christian, du skal få smake)!
Wooohaaa! Dagens trening som absolutt i all ettertid, med hylende glede skal gjentas i EGEN stue;)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar