tirsdag 12. april 2011

Kriztybabe 22år

ENDELIG har jeg lagt fra meg skolearbeidet og kan i stede prioritere en aldri så liten pushdagsoppdatering! Det har seg jo nemlig slik at det i skrivende stund er ett år og sju dager siden en liten pike ved navn Kristine Olsen så dagens lys. Siden tiden igjen(!!) har løpt i fra meg og barnehagen stadig krever mer av min dyrebare hverdag har det desverre ikke latt seg gjøre å prioritere min egen bursdagsdokumentering. Er det virkelig rart det er krig i verden? Absolutt ikke!

I følge mitt eget hode skulle dagen egentlig feires hjemme blant venner og familie i Harstad men slik ble det altså ikke. Det har seg nemlig slik at påsken kommer alt for sent i år og i følge meg er nok dette planlagt allerede lenge før jeg kom til vår jord. Jeg ble sikkert født med en lapp under venstre fot der det tydelig sto: Da denne jenta 05.04.2011 fyller sine 22 år er det påtide med selvstendiggjøring og null puter under armene. For sånn føltes det faktisk denne dagen i året...Jeg måtte pent og pyntelig pine meg gjennom en og en halv time slumring på morningen, kle på meg selv og kjøre buss til JOBB! Hærregud. Er det virkelig noen som må jobbe på selveste bursdagen sin? Jeg skjønner det virkelig ikke! Tragisk men sant.

Da jeg ankom barnehagen møtte jeg fem glade ped.ledere som spent ventet på at et av dagens møter skulle begynne. Tydelig og smilende fra øre til øre tok jeg for første gang av meg headsettet jeg hadde på ørene da jeg hilste god morgen, og i håp om å motta et hyggelig høyt GRATULERER MED DAGEN! Joda, neida...ikke no å få fra de nei. Stille tok jeg med meg håpet om oppmerksomhet inn på avdelingen der barna konsentrert lekte sammen. Jeg trådte stille og forsiktig inn i en lek der jeg tydelig observerte at bursdagskakelageing var på gang før jeg tydelig utbrøt: "lager dere kaker til meg? Jeg har jo faktisk bursdag på ekte i dag, jeg! HURRA!" Det ble stille før ett av barna kom opp i ansikte mitt og sa klart i fra: " NEI! Det er Ole sin bursdag i dag og han skal få kake i bursdagsgave". Jævla Ole. Han hadde bursdag sist fredag han! IKKE i dag! Jeg sa med gråten i halsen: "Men Ole hadde jo bursdag for FEM dagen siden han. JEG har bursdag i dag!" Ole presiserer deretter bastant at hans bursdag nemlig varer i hele FEM dager, før han snur meg ryggen og ber de andre hylle hans FEMTE bursdagsfeiring i en og samme uke med både sang og kake. Hvor ble det av min dag?

Heldighvis har jeg verdens nydeligste familie som sendte meg en stor bukett blomster opp til banehagen og som vekket alles oppmerksomhet da de plutselig ville lukte og lese kort. Tusen takk alle der hjemme <3 Utrolig hva en liten blomsterkvast kan gjøre med følelsene mine på en dag som denne, gråten satt for å si det mildt løst og tankene mine gikk rett hjem til alle mine kjæreste!

Da jeg kom hjem møtte jeg jentene med et smil og en smule nervøsitet for hva kjæresten min hadde planlagt videre. Jeg visste nemlig ikke hva dagen skulle bringe eller gi, alt jeg viste var at jeg måtte være klar med kjole på klokken åtte. Da klokken slo halv 7 kom en noe stressende kjæreste inn døra mi, med en nydelig MARSIPANKAKE (som jeg forøvrig hadde ønsket meg siden tanta mi alltid hvert år har bakt meg en slik kake), 20 roser i gult og gammelrosa farge og et Hello Kitty blad fra Bunnpris <3 Lykken i livet å se at dette skjer:
Hadde jeg vært konditor hadde jeg nekta. Sånn helt særiøst liksom. Eller kanskje ikke...var jo bringebærkrem inni <3 Kremen har jeg sleika av baktiden av bildet, det henger nå ved hjelp av klebrig spytt ovenfor senga mi <3
Jeg er så fotogen at jeg av og til i mitt stille sinn lurer på hvorfor jeg ikke er fotomodell, jeg.
Nydelige roser. De er nå tørket og henger til utstilling. Jeg tar 20kr bunten. Porto betales selvsagt av mottaker! Løp og kjøp!
Dette var absolutt prikken over i-en! Armbåndet selges åpnet og på forhånd prøvd med fire ulike hull for størrelse. Har du et håndledd på størrelse med en 3-åring er dette noe for DEG! TILBUD: 60KR.

Da alle inntrykken var lokta, prøvd og spist opp tok vi taxi ned til en av de bedre restaurantene her i byen. Siden Christian hele dagen stressa vette av seg for noe som jeg antok var en postpakke kom jeg til å utbryte: "æ veit ka du skal gje mæ..sekkert en latterlig joggedræss me KRIZTYBABE print på!" Det var det imedlertid ikke:
SKO med KRIZTYBABE skrift på!!!! Som han selv har laget! Jeg kan herved ikke skjule min hotmail-identitet fra 7ende klassen lenger! Love it!
Finkjolen er på og jeg er klar for en bedre helaften med min kjæreste kjære :D
AiSuma er plassen i mitt hjerte. G G Grillet kveitefilet mmmhh...
Etter en flaske vin ble samtalene mange og som den ansvarlige 22åringen jeg nå var blitt tok jeg mot til meg og foreslo at vi tok turen innom solsiden for å konsumere litt til, før senga etterhvert ventet to våryre dyr. Vel fremme tok jeg av meg penskoene der vi begge gjorde en iherdig innsats med hverandre som publikum:
Med en fullsatt bar serverte kongen av Trondheim meg de nydeligste drinker <3
Jeg severte mye sjarm og skjulte trix før jeg plutselig....
...satt med TO nye FLYBILLETTER i min hule hånd! Er det mulig? Jeg gråt av glede!!!! Har jeg noen gang fortalt hvor høyt jeg elsker han Christianduden enkli? Tror jeg jammen ikke jeg har...Det er væffal HENSIDES HØYT!!!!
Slutt på tårer og snørr? LANGT i fra. Da jeg kom hjem fra det jeg et øyeblikk trodde var himmelen hadde jaggu jentene mine fiksa en nydelig rørende plakat på romdøra mi <3 Har jeg noen gang fortalt hvor mye jeg prissetter mine samleiere? Muligens, men jeg sier det igjen: TUSEN TAKK vakre jenter <3

Hærregud. NÅ ser jeg faktisk for en utrolig dag dette var. Å jeg vil derfor presisere at det med jobbing på bursdagen min, absolutt er lovlig til neste år også ;) Jeg er faktisk ærlig når jeg sier at livet smiler til meg. Jeg kan med store bokstaver endelig kalle meg selv  en LYKKELIG 22ÅRING!
<3


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar